Subject: Reg 2/2541602, 21.08.25, TEAVITUS veekvaliteedi kõrvalekaldest Paldiski mnt 56
From: "Tallinna Vesi AS" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 21 Aug 2025 14:51:43 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

From: Tallinna Vesi AS
Sent: Thursday, August 21, 2025 2:49 PM
To: [email-masked]
Subject: Reg 2/2541602, 21.08.25, TEAVITUS veekvaliteedi kõrvalekaldest
Paldiski mnt 56

Hea klient!

AS Tallinna Vesi peab äärmiselt oluliseks seirata joogivee kvaliteeti
regulaarselt ja laiaulatuslikult. Võtame igakuiselt üle linna sadu
veeproove klientide kraanidest, mille eesmärk on tuvastada, kas joogivee
nõuetelevastavus linna kõigis piirkondades on tagatud. Meil on üle 120
proovivõtukoha, kus teostame joogivee kvaliteedi kontrolli.

Teie proovivõtupunktis on tuvastatud joogivee kvaliteedinõuetele
mittevastavus. 19.08.2025 võetud veeproovis tuvastati 4 arv/100ml
Coli-laadset bakterit. Veeproov võeti Paldiski mnt 56 (Hesburger
Merimetsa) kraanist. Kuigi tegemist on indikaatornäitajaga ja sellise vee
joogiks tarbimine ei põhjusta normaalse immuunsusega inimesel reeglina
vaevusi, soovitab AS Tallinna Vesi igasuguse riski välistamiseks ajutiselt
Teie kinnistul kraanivett joogiks tarbides seda eelnevalt keeta. Bakterid
hävivad vee kuumutamisel ja seetõttu on keedetud vee joogiks tarvitamine
ohutu. Leitud bakterid on oma olemuselt keskkonnas (nt mullas ja
taimestikus) leiduvad bakterid.

Soovitame joogivee kvaliteedi taastamiseks tagada kinnistusisestes
torustikes pidev veevool pikema aja kestel. Selleks palume Teil kinnistu
siseselt jätta joogiveekraanid avatuks ka torustike kaugemates
tarbimispunktides. Loputamine, vee joosta laskmine, on efektiivne meede
kvaliteedi parandamiseks, kiirendades vee vahetumist kinnistul. Ühtlasi
palume üle vaadata kinnistu veemõõdusõlm, kui sinna on paigaldatud
filtrid, siis tuleks neid kindlasti hooldada või välja vahetada. Uue
veeproovi planeerime järgmiseks nädalaks 26.08.2025.

Küsimuste korral palun võtke ühendust meie veevõrgu diagnostika juhiga
Oleg Tšaikiniga (telefon 626 2375).

Heade soovidega

Kristiina Soovik

Veekvaliteedi juht

AS Tallinna Vesi

+372 5661 9942